vrijdag 10 augustus 2012

Autrans

3 weken geleden vertrokken we naar de Franse Alpen. We gingen naar een bergdorpje bij Grenoble, genaamd Autrans en ligt op 1066m. Vorig jaar gingen we ook al naar camping Au Joyeux Reveil. Een kleine gemoedelijke camping met een klein zwembad, speeltuin en een kidsclub. Dit jaar hadden we een mooi plek op het einde van de camping, geen buren voor ons, maar een prachtig uitzicht.


Simone maakte snel vriendinnetjes en was met hun in de kidsclub of in het zwembad te vinden. Anouk bleef nog bij papa en mama. Wij gingen elke dag met haar zwemmen of naar het springkussen bij de kidsclub. 's Middags als zij een middagdutje deed, ging papa fietsen en daarna mama een stukje hardlopen. Wat een mooie omgeving is het daar. We hebben ervan genoten.

Voor mijn 40ste verjaardag wilde ik nog iets spannends doen. Ooit ging ik zweefvliegen,maar toen ik bij Campinglife op tv een aflevering zag waarin mensen gingen parapente, dacht ik: dit wil ik ook doen.
Vorig jaar heb ik mijn eerste parapent sprong gewaagd. Wat was dat geweldig.
Dit jaar twijfelde ik een beetje, waarom: geen idee????
Dus na een week genieten van mijn gezin en het goede weer, heb ik de knoop doorgehakt.
Ik heb contact gezocht met Joelle van Parapente Isere. Een jonge knul die dagelijks zo'n 5 tot 10 sprongen maakt. Lang hoefde ik niet te wachten, de dag erna mocht ik springen.
En weer was het geweldig! Dit keer beleefde ik het beter. Wat een uitzicht. Op 2000m hoogte zag ik de Mont Blanc, het Central Massief, Grenoble en de mooie omgeving van Autrans.


Joelle, l'instructeur

Parachute klaarmaken


Ik ben er klaar voor!



Hier hang ik in de lucht




Ik mocht ook nog zelf sturen, piloot zijn. GEWELDIG!!
Dit geeft zo'n kick! Nu ik dit schrijf ben ik weer aan het genieten van de mooie uitzichten.

Wat hebben we weer genoten van deze vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten